דרקולה וצועניו….

יום הולדתי התקרב והחלומות על המתנה הנפלאה שמארגנים בשבילי הרקיעו שחקים. ראיתי עצמי על חוף ים זהוב, עם דקלי קוקוס כמובן, משכשך במימי טורקיז, או לחילופין מתרגע לשבוע במלון ספא יוקרתי כשאת גופי סכים בשמנים ארומאטיים תוך כדי מסאג'ים עמוקים. אבל לחלומות ולמציאות לא היה כל קשר ולו הזעיר ביותר…. התאריך התקרב ועימו הצפייה ו….ההפתעה לא אחרה לבוא – רומניה … כן, הבחירה נפלה על טיול ג'יפים ברומניה בהרי הקרפטים.

המערב הפרוע …

המערב הפרוע של מזרח אירופה,  ארץ של אגדות ואמונות טפלות, צוענים וכפרים שלא השתנו ב-200 שנה האחרונות. ארץ של פסגות הרים מושלגות, חופי הים השחור ונהרות שוצפים. מבצרים, אחוזות, טקסים וחגיגות בלבוש עממי, מוזיקה וריקודים והמון אגדות וסיפורים – זוהי רומניה שאותה יצאנו לחרוש וכל זאת ברכבי 4×4 jeep safari  gipsees 15 moving the car

ואיך נהגנו לאמור "והופ יצאנו לדרך …" נחתנו בבוקרשט המכונה  "פאריז של מזרח אירופה", שם התחיל והסתיים טיולנו, העיר שעברה מהפך דרמטי בחורף 1989.

רכס הבוצ'צי

בנמל התעופה המתינו לנו ג'יפים מתוצרת לנד רובר מצוחצחים ומוכנים לחריש שטח עמוק,  ולאחר התארגנות קלה והכרות עם הצוות המקומי הנפלא יצאנו לעבר ההרים, . מזג האוויר האיר לנו פנים –  דבר חשוב לכשעצמו. לאחר הכרות קצרה גם עם שבילי העפר והשטח התחלנו בסיניה, תחנתנו הראשונה. סיניה היא עיירה לרגלי רכס הבוצ'צי, שאליו המשכנו וטיפסנו כשאנו חווים  את חוויותינו הראשונות בנהיגת שטח רצינית. הנוף הנפלא מהרכס בגבהים של 2500 מטר והתצפית על עמק פרחובה השאירו רושם בל יימחה. מרוצים ועייפים מאד הגענו לבלות את לילנו הראשון במלון בסגנון שוויצרי על אחת הפסגות.

jeep safari sighisoara 19 drakula לאחר ארוחת בוקר טובה העמסנו את רכבנו וקדימה ליום נוסף של הרפתקאות. נהיגת שטח ביערות הובילה אותנו לעיר הגדולה ברשוב ולאחריה למצודת ברן המפורסמת, שם פגשנו לראשונה את ידידנו דרקולה. במצודה זו המציא דרקולה את המנגל, לא את זה המוכר לנו אלא, כך לפי האגדה, את ה"מנגל" שעליו נהג לשפד אזרחים תמימים שפשוט לא מצאו חן בעיניו.

הרים, יערות וקניונים jeep safari bucegi mt 1

רומניה ובעיקר הקרפטים ידועים בסוגי נוף, חגורות יער וצמחיה מגוונות, קניונים עמוקים, אגמי הרים ופסגות גבוהות. ביום זה חווינו את אחד הקניונים היותר יפים, הוא קניון פיאטרה. הליכה רגלית וארוחת צהרים בקניון עשו את היום, האוכל הרבה יותר טעים כשהוא מעורב בריח היער והקפה בפינג'אן שרותח על מדורה בטבע נותן את הארומה האמיתית. את סיומו של היום עשינו בכפר קטן ומקומי  לאחר נסיעה בכרכרות המקומיות עד לפנסיון שלנו על גדות הנהר. התעוררנו ליום של אתגרי נהיגה לכיוון הרכס הגבוה ברכסי הקרפטים הרומניים הוא רכס פגראסולו. נהיגה מדהימה לאורך ערוץ נהר דימבוביטה  הובילה אותנו לאגם ההררי וידררו משם חצינו את הרכס בגובה 2300 מטר לכיוון העיר סיביו, אחת משתי הערים היפות ברומניה. סיור קצר והמשכנו דרך רכס פלטיניס לעיירה קטנה שם נהנו מחוויה אדירה של ארוחת ערב ולינה בבתי התושבים כשכל הדעות הקדומות מתנפצות לתוך מציאות נעימה ומרגשת. בצער נפרדנו למחרת ממארחנו והמשכנו לקניון נוסף, מפורסם עוד יותר, הוא קניון טורזי.  צעדנו בקניון והמשכנו למערת נטיפים שנהר זורם לו בתוכה. יום של טבע וחוויות מסתיים בארוחת ערב ולינה בעיר קלוז'.

צוענים jeep safari  in zarnesti 1

השכמה מוקדמת ויציאה לכפרי הצוענים. אם אומר שחזרנו בזמן מאות שנים יהיה זה בלשון המעטה… רובנו מכירים את הצוענים המשוטטים ברחובות אירופה עמוסים בילדים, מקבצים נדבות וכל דבר אחר, והנה פה הם מתגוררים בכפרים שהקדמה מעולם לא ביקרה בהם, נוהגים בעגלות שוורים, חיים בצריפים ובתים שנעזבו על ידי הרומנים והוולכים שגרו כאן עוד לפני בוא הרומנים, בתנאי חיים שגם לפני 200 שנה היו רעים. התיירות מועטה מאד לאזורים אלו והצוענים אינם רגילים לאורחים כמונו, אך החוויה כצופה חזקה ומעניינת. jeep safari  gipsees 11 עזבנו את הכפרים ושוב אנו עם דרקולה, שהנו מוטיב חוזר במסענו, והפעם בעיר המרתקת והמיוחדת סיגישוארה עירו של דרקולה – המכונה ולד צפש. העיר מתקופת ימי הביניים שמורה במיוחד. העיר העתיקה, מגדל העיר ובתוכו מוזיאון מיוחד במינו, הרחובות והבתים שהשתמרו ו – הכול בעל גוון מסתורי ומעניין. משם המשכנו לכיוון פואנה ברשוב עיירת סקי בסגנון אירופאי כשאת ארוחת הערב אכלנו במסעדה רומנית הררית אוטנטית.

פסגות ועמקים

בשבילי עפר קופצניים כבשנו למחרת את הפסגות בגובה 2000 מטר. צפינו לעמקים הירוקים פרחובה וברשוב  והגענו לעירה הגבוהה באזור פרדיל.  משם קצרה הדרך לארמון פלש המפורסם כשבדרך הצטלמו כמה מאיתנו עם גור אריות שלא ברור איך הגיע לשם, אבל לאחר שפגשנו את אלו שהחזיקו בו יש לי כמה השערות בנידון… מכרה המלח הגדול סלינה פרחובה היה תחנתנו הבאה ולאחריו שינה עמוקה במלון טוב ומפנק .

הגיע היום האחרון לטיול/מסע. החזרנו את הג'יפים הנהדרים ששמשו אותנו בנאמנות 7 ימים  בשדה התעופה אך לשמחתנו עוד נשאר לנו יום שלם בבוקרשט. ביקרנו בארמון העם, באתרים היסטוריים, שווקים ומקומות נחמדים אחרים ורק לעת ערב שבנו ארצה. טיסה קצרה והבדלים תרבותיים גדולים.

on the way to pelesh palace me and the lion אמנם רומניה היא לא אי טרופי ולא אתר ספא אבל הבחירה במסע זה אליה הייתה מעולה, טיול שכולו חוויה, נוף פראי ותרבויות רבות שהשתלבו להן יחדיו. אתרי סקי לעומת כפרים נדחים ארץ אירופאית שנשארה מאחור ובזה חינה.